Catatan Hati Seorang Suami: Tangisan Hati Seorang Ayah

Bila seorang wanita itu tidak beriman maka tidak ada suatu yang dapat membentung bencana dan kehancuran seorang lelaki.

Hidup tidak sentiasa keseronokan. Bagi sesetengah orang, biasa dengan hati dan masa mereka kesedihan kerana kesukaran hidup sudah menjadi perkara biasa setiap harinya. Dan mereka melepaskan hayat lesu dengan air mata.

Sedih Pilu hatiku ketika mendapati anak perempuanku yang berumur 7 tahun mencuci pakainnya sendiri. Ingin hati ini menjerit pilu menagis tak terkatakan.

Catatan Hati Seorang Suami: Bahkan Suami pun Menangis

Semua orang mesti merasakan bagaimana kesedihan yang menyesakkan dada mereka. Tetapi masih ramai di antara kita yang percaya bahawa seruan itu, terutamanya bagi Adam, adalah pantang. Tabu untuk apatah lagi memberitahu. Di samping harga diri mereka mengatakan mereka mesti kuat, kuat dan kuat. Perkara yang melucukan lagi apabila mereka dijumpai tengah menangis, mereka meminta maaf.

Biasanya masalah pekerjaan tidak akan membuat lelaki menangis, masalah kewangan Pun. Jadi, apa yang membuat seorang lelaki menangis? Kekuatan mereka yang paling besar adalah puncanya, yang akal mereka. Kerana dia menggunakan alasan itu yang menyebabkan ia menangis. Dia menangis kerana ia bosan dengan pemikiran, sel-sel di dalam otak tidak lagi mampu menggunakan pemikiran dan penyelesaian masalah. Apabila dia menangis, jauh diingat bahawa hanya ada air mata sebagai penyelesaian.

Dalam keadaan ini, biasanya isteri boleh menjadi kuat. Ini berbeza dengan isteri setiap hari sebagai seorang wanita yang mudah disentuh walaupun satu sen pun untuk menonton opera sabun. Ini menunjukkan bahawa kuasa wanita bahawa lelaki sebenarnya lebih kuat. Jelas, apabila suami sedih walaupun dengan air mata hanya saguhati: Itu isterinya.

Jika akhirnya suami menangis, mungkin itu adalah tinggal tarikh akhir untuk dia  pertahan yang kuat, maka fahamilah. Mereka tidak akan membiarkan air mata mereka jatuh dan menjadi tontonan orang ramai, tetapi hanya di mata rakyat dia suka. Di sana, dia akhirnya membenarkan dirinya untuk menjadi sedikit lemah, maka bersimpatilah. 

Jika seorang lelaki menangis kerana isterinya adalah kerana wanita begitu dalam menyanyang, maka fahamilah. Tidak kasihan dia telah berharap, maka hormati. perbetulkan diri hendaklah dikemukakan apabila suami dan isteri menangis untuk mereka. Menangis menangis secara senyap-senyap yang mungkin kerana ia tidak mungkin. Jangan tunggu lebih lama, atau penyesalan akan datang apabila kita perlu untuk menyampaikan, "Penyesalan".

Seperti seorang isteri yang boleh membuat suami menangis, sebaliknya kehadiran separuh jiwanya di sudut jiwa mereka, boleh mengurangkan kesedihan sangat suami dari. Dan ia adalah kewajipan wanita tercantik dalam hidupnya.

Air mata tidak selalu mencerminkan kelemahan dan penurunan harga diri seorang suami. Walaupun suami adalah seorang lelaki, tidak memberikan apa-apa label pada manusia. biarkan mereka melegakan perasaan mereka dengan menangis. Hanya berikan kami sedikit gangguan apabila air mata keluar apabila tidak sesuai.

Mungkin juga kepada suami, tidak pernah berasa malu untuk menangis, kerana air mata boleh mengurangkan risiko serangan jantung dan strok. Air mata boleh melegakan beban yang telah berada di sana di bahu. Terdapat juga berharga untuk menguji keikhlasan pasangan anda dalam menangani kesedihan. Tetapi, sudah tentu, jangan menangis untuk kesinambungan orang pasti akan mengelirukan anda lelaki atau perempuan. (Zyd)
Catatan Hati Seorang Suami: Tangisan Hati Seorang Ayah Catatan Hati Seorang Suami: Tangisan Hati Seorang Ayah Reviewed by Admin on 6:20:00 PM Rating: 5

No comments:

Ad Home

Powered by Blogger.